شاهزاده رضا پهلوی

۱۳۸۸ تیر ۷, یکشنبه

تايتانيكي بنام جمهوري اسلامي !

يادتونه چه چيزي باعث شد تا كشتي افسانه اي تايتانيك با اون همه ادعا كه اين كشتي هرگز غرق نخواهد شد در همون سفر اولش غرق بشه؟

مهندسين طراح و سازنده تايتانيك فكر برخورد اون با كوه يخ رو هم كرده بودند و براي مقابله با چنين حوادثي داخل بدنه تايتانيك رو با ديواره هائي از هم جدا و به قسمت هاي كوچكتر تقسيم كرده بودند كه حتي در صورت برخورد اين كشتي با كوههاي يخ و سوراخ شدن جدار بيروني كشتي، آب فقط بخشي از كشتي رو در بر بگيره و نتونه به همه كشتي نفوذ كنه. حتي طراحي بگونه اي بود كه اگر شكاف در بدنه كشتي بقدري بزرگ باشه كه آب به 10 قسمت از كشتي نفوذ كنه بازهم كشتي غرق نشه.

ولي چه اتفاقي افتاد؟ خيلي ساده. شكافي كه بر اثر برخورد با كوه يخ در طول جدار بيروني كشتي ايجاد شد باعث نفوذ آب به 11 قسمت شد و نتيجه هم معلومه ديگه! كشتي براي مقابله با چنين وضعي توانائي نداشت و تنها كاري كه ميشد كرد اين بود كه با هر وسيله ممكن كشتي رو ترك كرد و اونائي كه نتونستن كشتي رو ترك كنن به رحمت خدا پيوستن.

الان هم پارگي بوقوع پيوسته در بدنه نظام طويل تر از اونيه كه سيستم بتونه از پسش بر بياد. نهاد دولت، شوراي نگهبان، نهاد رهبري، مجمع تشخيص مصلحت، مجلس خبرگان و ... قسمتهائي از اين كشتي هستند كه همه با هم دچار آب گرفتگي شدن و هيچكدوم بدون صدمه باقي نموندن كه بتونن بقيه پيكره نظام رو از خطر غرق شدن نجات بدن.

راستي يه شباهت ديگه! اگه يادتون باشه توي فيلم در اون اثنا كه خدمه و مسافرين درجه يك و دو در جريان غرق شدن كشتي قرار گرفته بودن و داشتن كشتي رو با قايق هاي نجات ترك مي كردند مسافرين كابين هاي درجه سه در خواب ناز بودن چون اصلا كسي به اونها خبر نداده بود. الان هم اگر كساني رو ميبينيد كه با آرامش و اطمينان كامل به سيستم تكيه دادن تقصير از اونا نيست .... اونا فقط از قضيه بي خبرن!

پي نوشت 1: تفسير و نتيجه گيري بيشتر بعهده خودتون.
پي نوشت 2: از هرگونه ربط دادن اوضاع جاري نظام به نسخه 1997 فيلم تايتانيك ساخته جيمز كامرون خودداري فرمائيد!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر