شاهزاده رضا پهلوی

۱۳۹۰ مرداد ۲۹, شنبه

آیا اگر شاه با کمک امریکائیها بازنمی گشت دولت مصدق چقدر دوام میاورد؟ (از خود بپرسیم)

هر ایرانی شرافتمند بایستی با قاضی کردن کلاه خود و مراجعه به وجدان ملی - تاریخی از خود بپرسد :

- آیا اگر همین امروز شاهد موازنه قدرت موجود میان جناحهای سیاسی وقت بودیم با کودتائی توسط افسران نظامی حزب توده برای سرنگونی قطعی شاه موافق و همراه میشدیم ؟

- آیا اگر شاه با کمک امریکائیها باز نمیگشت دولت مصدق چقدر دوام میاورد ؟
خود شاهد بودیم که در سایه تضعیف حزب توده جبهه ملی ایران منهای دکتر بختیار و نهضت ازادی ایران، با تمام قوا نتوانستند در مقابل توطئه روح الله خمینی بمثابه کاشانی دوم و کیانوری و سایر ایادی حزب توده به نیابت از روسها دوام اورند !

شاه با همه عظمت و حمایت امریکا نتوانست در مقابل انها دوام آورد ! ما که کوتوله های حرافی بیش نیستیم! تماشاچیان سرنوشت خود و ملتمان ! مدام نقش قربانی منفعلی را بازی میکنیم که بازیچه دست بیگانگان است ! حاضر و توانمند پذیرفتن مسئولیت نیستیم ! نمیتوانیم جان چهارنفر حفظ کنیم ! یکنفر را از بازداشت غیرقانونی آزاد کنیم ! نمیتوانیم فکر و حرف و عملمان را یکی کنیم و یک هدف را دنبال کنیم و به فکر منافع گروهی و مسلکی خودمان هستیم و ایران دیگی است که اگر برای من و فرقه ام نجوشد میگوئیم بگذار سر سگ در آن بجوشد !

میدانید نتیجه این آشفتگی و روانپریشی و تشتت چیست ؟ دخالت خارجی !

همه ما منتظر دخالت خارجی نشسته ایم ولی بخود دروغ میگوئیم ! چگونه ؟ چون متشتت و متفرقیم ! چون تمرکز حواس و نیرو نداریم ! چون روباهی در جلد شیریم ! چون ناسپاسیم !

مشکل اصلی ما سیاستهای امریکا در قبال ایران نیست . کرم از خود درخت است :

- فقط سیاستمدران ایرانی هستند که بخاطر حفظ عرصه مانور فریب ملت ایران بجای اتخاذ سیاستهای خارجی شفاف مدام روش " سر مخفی اسرار نا پیدا " و "چراغ خاموش" در جاده خاکی را دنبال میکنند. عیب از ماست !

عیب از ماست که بجای درکی پراگماتیک از مناسبات جاری بین المللی بدنبال مدینه فاضله ای هستیم ! گوئی که در قصه زندگی میکنیم ! یلی هستیم بی نیاز که سایر ملل و دول وظیفه تامین امیال و آمال سیاسی ما را دارند ! توی دهن این کشور میزنیم .... توی پوز آن رئیس جمهور میزنیم ! اما موقع کارزار، تر میزنیم ! یکایک ما ارزان خر و گرانفروش فطری هستیم ! خیلی احساس زرنگی میکنیم !

نه تنها شاه و مصدق که خیانت روسها در عدم باز پرداخت بدهی و خریداری نکردن نفت در دوره تحریم و تحرکات افسران نظامی حزب توده اعصابش را مختل کرده بود - بلکه وجدان بیدار هر ایرانی متمایل به برقراری روابط شرافتمندانه با غرب است و نه با شرق ! آیا زنده یاد مهندس بازرگان خائن بود که با همرزمانش در جبهه ملی با سایروس ونس ملاقات کرد ؟ ایا هم اکنون ملی گرایان ایرانی خواهان روابط با که هستند ؟

بیائید با هم با خویشتن خویش صادق باشیم ! ما هنوز گذشته نزدیکمان را ممیزی نکرده ایم و در این بحبوهه مبحثی را نیز بدان اضافه میکنیم ....

نوشته شده توسط دوست گرامی framarz321

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر