شاهزاده رضا پهلوی

۱۳۹۳ دی ۱۰, چهارشنبه

گلشیفته در قلب ایرانیان جای دارد!

سایت بی بی سی فارسی (همان آیت الله بی بی سی) تیتری زده بود به مضمون "گل‌شیفته فراهانی 'نماینده‌' فرهنگ ایرانی نیست" و البته به ادعای خودشون منظور از این تیتر غلط انداز و گمراه کننده این بود که گلشیفته فراهانی عزیز در انجام هر کاری مختار است و نباید عده ای که کارهای او را نمی پسندند بر او خرده بگیرند. گذشته از مقاله ای که در ادامه این تیتر آمده بود، نظرات هم میهنان عزیز پای این تیتر بسیار خواندنی بود. بویژه پرطرفدارترین نظرات که چندتای اولش رو حیفم اومد که اینجا نقل نکنم:



ارسال شده توسط moj
روی 31 دسامبر 2015 05:13

با سلام هر کسی ازاد هستش طبق نظر و عقیده خودش زندگی کنه و این اصلا ربطی به دین-فرهنگ یا ملیت کسی نداره


 =========================================
 
 ارسال شده توسط hesam
روی 31 دسامبر 2015 03:17

در تایید یادداشت فوق میتوان به مثال های دیگری نیز اشاره نمود . مگر وقتی آقای خامنه ای ، مردم اروپا را " وحشی و بی فرهنگ " خطاب میکند و یا آن نماینده مجلس ، خانم کاندولیزا رایس را " سیاه و ترشیده ووو " مینامد و یا محمود احمدی نژاد با آن ادبیات سخیف با مردم و جهانیان سخن میگوید ، نماینده فرهنگ مردم ایران میباشند ؟ هر چند نامبردگان خود را نماینده مردم دانسته و از این جایگاه سخن میگویند لیکن خانم گلشیفته فراهانی به هیچوجه خود را نماینده مردم اعلام نکرده و فقط از منظر خود به مقوله هنر مینگرد . البته باید اضافه کنم که ادبیات سخیف بکار گرفته از سوی برخی از مردم در واکنش به حرکت خانم گلشیفته نشان میدهد که حاکمان ایران لااقل در بی عفتی کلام ، نمایندگان واقعی این جماعت میباشند !

  
 =========================================

ارسال شده توسط avat
روی 31 دسامبر 2015 06:53

وقتی این تیتر را می بینیم اولین سوالی که برام پیش اومد این بود که واقعا فرهنگی مانده است که خانم فراهانی نماینده آن باشد یا نه. چرا ایرانیها آنقدر خود را دست بالا می گیرند چه فرهنگی چه کشکی چه دوغی، فرهنگ داره تو خیابونهای ایران حتک حرمت میشه حالا در فکر این هستید که فلانی نماینده این فرهنگ نبوده هست یا نیست در ایران فرهنگ دزدی، دروغ، ظلم و... حاکم است که نماینده نمی خواد

 

 =========================================

 ارسال شده توسط Iraneh irani
روی 31 دسامبر 2015 09:41

این گفته مشهوری از آیت‌الله خمینی، رهبر انقلاب اسلامی، است که «نگویید انقلاب برای ما چه کار کرد، بگویید ما برای انقلاب چه کار کردیم.»
پاسخ من به این سئوال که انقلاب برای من چه کرد ؟ : انقلاب مرا آواره کرد و من برای فرزندان انقلاب٬ در همین جا از تجربیاتم گفتم٬ آگاهسازی را برای انقلاب و فرزندان انقلاب کردم و و میهنپرستان ایرانی میکنند!
انقلابی لازم نبود بلکه اصلاحاتی لازم بود!
با خواندن سایتها و اینترنت و روزنامه های آزاد دگر ایرانی دست به آنچنان انقلابی نخواهد زد. تا زمانی که ایراندوست٬ ایرانی٬ میهندوستی پیدا نشود٬ بدنبال کسی نخواهد رفت.
آقای خمینی برای ایران و منه ایرانی چه کرد ؟
چه احساسی داشتن به ایران برمیگشتن ؟ هیچی ! یاده قطبزاده بخیر!
شاه برای ایران و ایرانی چه کرد ؟ کی قبرستانها را آباد کرد؟ قضاوت با خودتان.
ما این مرام را ماننده ایزدیهای عراق قبول کردیم٬ چرا به بردگی در آمدیم ؟ اگر میخواهید بدانید انقلاب برای مردم ما چه کرد؟ بدون سانسور بگذارید مردم نظر دهند! کاش ایران هرگز مرام خود را عوض نمیکرد!

    
=========================================

ارسال شده توسط Mohsen
روی 31 دسامبر 2015 08:48

موضوع بسیار خوب شکافته و تفسیر شده است. برای درک عملی این موضوع میتوان ایران قبل از انقلاب را در نظر آورد. اگر این اتفاق آن زمان رخ میداد رسانه ها از آن با نوعی خنده و شوخی و خبر داغ یاد میکردند و کلماتی نظیر فرهنگ ایرانی و آبرو و غیره در آن جایی نداشت. این امر بخوبی نشان میدهد که امروز این ایدئولوژی انقلابی است که نگاه خود را به انتخاب آزاد انسانها تحمیل میکند و متاسفانه بخش بزرگی از جامعه ما که در ایران انقلابی رشد یافته درک درستی از چگونگی مغزشویی شدنش ندارد و خبر ندارد که نگاهش سکولار نیست بلکه جانبدارانه است و جانب نگاه حکومت ایران را میگیرد. یعنی نسبت به فرهنگ و جامعه همان نگاه را پیدا کرده که حکومت میخواهد.

  =========================================

 
ارسال شده توسط Azad
روی 31 دسامبر 2015 11:29

تیتر مقاله گمراه کننده است. گلشیفته اتفاقا یک نماینده تمام و کمال است برای زن ایرانی که به دوران پسا ارتجاع وارد شده است. آقای یزدانجو با محدود کردن مفهوم سیاست ورزی مسیر پر لغزشی را انتخاب میکنند. تردید نکنیم که تحقق آزادیهای فردی و مدنی برای تک تک افراد یک مسئله سیاسی است و دستاوردها و محدودیت های افراد هم در این زمینه ها یک خبر سیاسی است. شدت و غلظت این موضوع در ایران ما اتفاقا به مراتب بیشتر است و من مطمئنم که گلشیفته به خوبی از همه اینها آگاه است. مثل تک تک مردان و زنان ایرانی که روح و تنشان در معرض و موضوع قدرت ورزی ها و امر و نهی های مداوم است. آقای یزدانجو حسن نیت دارد. میخواهد حق انتخاب و آزادی برای گلشیفته فراهم کند با کاستن از اهمیت موضوع و حساسیت زدایی. ایده جالب اما عقیمی است که به نتیجه نمیرسد. من کار شاهین نجفی و گروهش را بیشتر میپسندم که برهنگی را همچون سلاحی برای تحقیر ارتجاع (ارتجاعی که گستاخ شده و مدام فضای مداخله جویی های مضحک و در عین حال مشمئز کننده اش را توسعه میدهد) مطرح کردند. من ترجیح میدهم به جای لاپوشانی ماهیت سیاسی موضوع آن را برجسته کنم.
این که نمایش تن، در تبلیغات پوپولیست ها و مرتجعین، نوعی فحشا معرفی میشود (تن همچون کالا) نیاز به پاسخ ندارد. من به همراه میلیونها ایرانی دیگر مدتهاست که چنین دغدغه ای نداریم و بحث هم نمیکنیم، فقط پوزخندی میزنیم و گوینده را به میکل آنژ حواله میدهیم.
    

 =========================================
 
ارسال شده توسط Iraneh irani
روی 31 دسامبر 2015 13:19

خاطراته یک زنه ایرانی در زندانهای جمهوری اسلامی :.. دو نفر از ماموران به زور لباس بالا تنه‌ام را کامل درآوردند و به حدی وحشیانه این کار را می‌کردند که جای چنگشان تا مدت‌ها روی بدنم مانده بود و لباس پایین تنه‌ام را هم کامل پایین کشیدند... حتی تکرار و یاد آن لحظات تمام بدنم را به لرزه در می‌آورد ...
با غیرتهای ایران کلاه را بالا برده و خی. مفتخوران را بزرگتر نموده! اجرتان با ...
 

 =========================================
  
ارسال شده توسط Alborz
روی 30 دسامبر 2015 18:08

در نبود مطالعات آماری شفاف، شبکه های اجتماعی به نوعی گرایشهای سیاسی وفرهنگی ما را نشان می دهند. ما به گلشیفته خیلی مدیونیم که آگاهانه یا نا آگاهانه این پرسشها را در جامعه ما مطرح کرده. واقعیت اینه که جامعه ایرانی تا مغز استخوانش محافظه کاره و همه ما که به آزادی انسان ورای سنت و شریعت معتقدیم در اقلیت محض هستیم.


 =========================================
 
ارسال شده توسط ایران جهانی
روی 30 دسامبر 2015 22:03

فرهنگ واژه سیالی است و تک تک ایرانی ها نماینده کوچکی از ایران هستند... حتی بانوی عزیر گلشیفته فراهانی... بنابراین خواهشمندم عنوان این مقاله را عوض کنید چون بسیار تبعیض آمیز است و باعث کج فهمی بیشتر می شود بویژه برای بی فرهنگان... بخصوص که خانم گلشیفته با ایده فرهنگ ایرانی این تصویر ساده بی آلایش هنری را به نمایش نگذاشته اند... ساده بگویم این عنوان منو به یاد تیتر های کیهان انداخت.. جای تاسف برای بی بی سی
 

 =========================================
 
ارسال شده توسط noor
روی 31 دسامبر 2015 04:19

فروغ فرخزاد سالها پیش گفته : سخن از پچ پچ ترسانی در خلوت نیست.
خانم گلشیفته به نظر من نماینده ی بخشی از دختران ایران که از زنجیر ها خسته شدند وآزادی می خواهند وشهامت دارند. وقتی صحبت از فرهنگ ایران میشه منظور فرهنگ چه قسمتی از ملت ایران یا چه طبقه ای؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر